Při projektové výuce v průběhu listopadu se děti ze 4. A seznámily s jednotlivými skupinami živočichů, jejich znaky, pohybem, způsobem rozmnožování i zástupci. V první části projektu zjišťovaly zajímavosti a podrobnosti o vybraném zvířeti. Postupovaly podle vytvořených otázek a mapovaly oblasti, které každého zajímaly. Svoji práci měly možnost prezentovat před ostatními. V další části se děti zabývaly vývojovými cykly různých druhů živočichů a poznávaly rozdíly v rozmnožování i péči o potomky. Pracovaly s vytištěným materiálem, videi i tablety a encyklopediemi. Životní cykly ztvárnily pomocí výtvarných prostředků – 2D i 3D. Ve třetí části jsme se zabývali dělením živočichů podle stravy. Děti vytvářely otázky, které je napadly ve vztahu k potravě různých tvorů pod zemí, na zemi i ve vodě. Na otázky hledaly odpovědi na internetu. V badatelské hodině zkoumaly potravinové řetězce. Na základě nabytých informací tvořily vlastní potravinové řetězce. V souvislosti s badatelskou hodinou si děti potvrzovaly nebo vyvracely hypotézy, které si o stravě zvířat vytvořily.
Mgr. Kateřina Krbková Trnková