Učíme se příběhem
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008094
1. 8. 2018 – 31. 7. 2021
Tento projekt je financován z prostředků Evropských strukturálních a investičních fondů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a státního rozpočtu ČR.
13 651 000 Kč
V projektu vytvoříme model výuky literatury jako předmětu cíleného na literární vzdělání skrze rozvoj čtenářství. Zaměříme se na 5. – 9. ročník základní školy. Rámec nám poskytne naratologie, tedy teorie vyprávění, kterou považujeme za příznivý teoretický model přemýšlení nad textem, a to i pro dítě - čtenáře. Cílem je, aby děti dostaly k dispozici nástroj analýzy textu - příběhu, uplatnitelného pro literaturu, kterou samy čtou, a pro tvořivé přemýšlení nad ní. V rámci spolupráce základních škol a veřejných knihoven vznikne cyklus tří ověřených vzdělávacích programů zaměřených na 2. st. ZŠ, které budou posléze v intencích výzvy nabídnuty ke všeobecnému užití.
ZŠ Brno – Líšeň, Masarova | Knihovna Jiřího Mahena, Brno |
ZŠ Frymburk | Knihovna Frymburk |
ZŠ Hlučín – Rovniny | Městská knihovna, Hlučín |
5. ZŠ Kolín, Mnichovická | Městská knihovna, Kolín |
ZŠ Švermova, Liberec | Krajská vědecká knihovna Liberec |
ZŠ Masaryka, Meziměstí | Městská knihovna, Meziměstí |
ZŠ Tylova, Písek | Městská knihovna, Písek |
Lauderovy školy při ŽOP | Městská knihovna Praha, pobočka Korunní |
ZŠ Riegrova, Semily | Městská knihovna, Semily |
ZŠ Skálova, Turnov | Knihovna A. Marka, Turnov |
ZŠ Vrdy | Obecní knihovna Vrdy |