V průběhu února žáci 4. A zahájili práci na velkém projektu Farma. V úvodu čerpali informace z učebnic a interaktivního materiálu. Nabyté vědomosti si ověřili v pracovním listu i myšlenkových mapách, které si vypracovali. Následně zahájili stavbu farmy. Ve skupinách si vybrali její jednotlivé části a postavili je. Do farmy umístili farmáře, zvířata i plodiny. Následovala kolektivní diskuze o tom, jak farmáři pracují. Při sledování videospotů jsme viděli, jak se dojí krávy, stříhají ovce, jak se dělá jablečný mošt nebo povidla. Děti si vyzkoušely nakrájet a nasušit křížaly. Samy si také zasadily hrášek. Sledujeme a zapisujeme, jak nám hrášek roste. Společně jsme se zamysleli nad přípravou pokrmů z farmářských surovin. Vytvořili jsme velkou kuchařku, do které každé z dětí přispělo receptem ze zdravé výživy. Při realizaci projektu jsme se rozhodli, propojit jej i s výtvarnou výchovou. Obrys jednoho z domácích zvířat děti vystřihly a vyzdobily podle své fantazie. Vznikla vskutku originální umělecká díla. Celý projekt byl uzavřen prezentacemi dětí o zvířatech chovaných na farmě nebo o domácím mazlíčkovi. Každé z dětí pojalo svoji prezentaci po svém. Viděli jsme práce zpracované pomocí obrázků, prezentací na interaktivní tabuli, ručně psaných referátů i kreslených a skvěle zpracovaných plakátů. Na závěr jsme si shrnuli všechny informace, které jsme díky projektu zjistili a projekt prezentovali dětem z partnerské třídy. A tak kromě důležitých informací víme i to, jak rychle běhá prase, kolika let se dožívá kůň, kolik vajec snáší slepice, jak vypadá opravdu 100% jablečná šťáva nebo že švestky jíme díky Karlu IV.
Mgr. Kateřina Krbková Trnková