Týdenní projekt ZDRAVÁ STRAVA se uskutečnil ve všech třetích ročnících. Žáci si nejprve sami objasnili a snažili se přijít na to, co je a co není pro naše tělo zdravé, co by se mělo v našem jídelníčku objevovat více, a co méně častěji. Využili jsme pro tento účel námi dobře známou myšlenkovou mapu. Teprve poté jsme si ukázali, jak to doopravdy je. A to vše jsme zúročili v činnostech, které následovaly. V prvouce si žáci připomněli, co je zdravé, seznámili se s potravinovou pyramidou, s termíny tuky, cukry, bílkoviny. Sami následně vymýšleli jídelníček. Projektové vyučování pokračovalo ve výtvarné výchově a pracovních činnostech, kde si vytvořili zdravý talíř a z letákových nabídek sestavili potravinovou pyramidu. V českém jazyce žáci přiřazovali ke slovům nadřazeným např. mléčné výrobky, pečivo, ovoce a zelenina slova podřazená. V matematice na děti čekaly příklady, slovní úlohy a tajenky s touto tématikou. V tělesné výchově si všichni protáhli tělo, posílili svaly a nechyběla ani veselá pohybová hra pro radost.
Na závěr projektu se žáci rozdělili do skupinek a každá skupinka si sama připravila ve školní kuchyňce zdravé jídlo, například mrkvovou a rajčatovou pomazánku, ovesnou kaši, čerstvý salát a mrkvový dezert. Poté nás již čekal zdravý raut, na kterém si všichni moc pochutnali. Děti si tak z projektového týdne odnášely nejen plná bříška, ale i spoustu nových poznatků, o tom jak se správně stravovat.
J. Ullmannová, I. Doležalová, E. Zejdová