Každý se občas zamyslí nad tím, odkud pochází maso nebo pečivo, které vkládá do úst. Žáci 5.B se v rámci celoroční hry pustili do průzkumu toho, odkud pochází potraviny, které jí. Společně jsme začali diskuzí ve škole. Následovalo vyhledávání informací u velkého domácího nákupu. Často s nadlidským nasazením hledali informaci o zemi původu. Do velké celosvětové mapy jsme si výsledek zakreslili. Děti se při společné diskuzi shodly, že by nebylo špatné provést podobný průzkum u školní jídelny. Společně jsme sepsali seznam potravin, u kterých je zajímal původ. Seznam děti odnesly panu řediteli Školní jídelny. Za pár dní jsme měli výsledek. Seznam si můžete prohlédnout níže.
Děti se obdobnými aktivitami učí, že je potřeba se aktivně zajímat o věci, které se jich týkají. Učí se také formu a způsob získávání informací.
Ráda bych poděkovala za spolupráci skvělým rodičům a panu řediteli Školní jídelny.
Kateřina Trnková
Kuřecí maso | CZ, PL, Brazílie |
Brambory | CZ |
Šťáva na pití | CZ |
Rýže | I |
Hovězí maso | CZ, Argentina |
Vepřové maso | CZ |
Sýr | CZ, PL, Brazílie |
Koření | CZ, A |
Mléko | CZ |
Zelenina | CZ, v zimě EU, Afrika |
Kakao | Afrika |
Pečivo | CZ |
Ovoce | CZ, v zimě Afrika, Jižní Amerika |
Mouka | CZ |
Špagety | CZ, I |
Ryba | Vietnam |
jogurt | CZ |
Játra | CZ, PL |
Sůl | CZ |