ZŠ BRNO, MASAROVA, P.O.
Anketa mezi rodiči
duben 2012
Ankety se zúčastnilo 48 % všech rodičů
(57 % rodičů, kteří mají své dítě na 1. stupni, 36% rodičů, kteří mají své dítě na 2. stupni).
Děkujeme všem rodičům, kteří se do ankety zapojili.
Z výsledků ankety:
Téměř všichni rodiče, kteří se ankety zúčastnili, považují celkovou úroveň školy za dobrou (45% rodičů odpovědělo v anketě pro rodiče "rozhodně ano" a 50% odpovědělo "spíše ano"). Podobně velmi kladně odpovídají na otázku, zda by doporučili naši školu dalším rodičům (92% rodičů).
Pozitivně hodnotí rodiče (93%) školu i z hlediska výuky. Podle názoru většiny rodičů (89%) mají učitelé přiměřené nároky na žáky, kladně je hodnocena atmosféra ve třídách a ve škole (80% rodičů), i pozitivní vztah pedagogů k žákům (86%). Téměř všichni rodiče (96%) udávají, že se jim s učiteli spolupracuje dobře (z toho 68% rodičů na otázku zda se jim dobře spolupracuje s učiteli odpovídá "rozhodně ano"). 83% rodičů hodnotí webové stránky jako kvalitní (zajímavé, dostatečně informativní, aktuální).
Rodiče žáků (87%) také vnímají, že škola rozvíjí osobnosti dětí v oblasti komunikace, mezilidských vztahů, schopnosti spolupráce. A podle názorů většiny rodičů, kteří dokáží následující posoudit, škola pomáhá dětem, které pomoc z nejrůznějších důvodů (zdravotní postižení a podobné potíže, specifické poruchy učení, selhávání ve výuce, apod.) potřebují.
Značně pozitivně je hodnocena i školní družina (81%rodičů hodnotí služby školní družiny kladně, 15% rodičů v anketě udává, že nedokáže posoudit).
Součástí ankety byl i prostor k volnému vyjádření na následující otázky:
Měli bychom něco ve škole změnit? Máte náměty pro zlepšení práce školy? Co na škole oceňujete? Co se Vám líbí?
Přibližně čtvrtina rodičů této možnosti využila a psala své poznámky k chodu školy.
Děkujeme za Vaše ocenění i postřehy k dalším změnám.
Podrobnější výsledky v následujících tabulkách a grafech.
1. Považujete celkovou úroveň školy za dobrou?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 106 | 117 | 9 | 0 | 2 | 0 |
| 45,3 % | 50,0 % | 3,8% | 0 % | 0,9 % | 0 % |
1. stupeň | 83 | 74 | 3 | 0 | 2 | 0 |
| 51,2% | 45,7 % | 1,9 % | 0% | 1,2 % | 0% |
2. stupeň | 23 | 43 | 6 | 0 | 0 | 0 |
| 31,9 % | 59,7% | 8,3% | 0% | 0,0% | 0% |
2.Vnímáte kvalitu výuky jako dobrou?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 111 | 107 | 12 | 1 | 3 | 0 |
| 47,4% | 45,7% | 5,1% | 0,4% | 1,3% | 0 |
1. stupeň | 88 | 68 | 1 | 0 | 1 | 0 |
| 54,3% | 42,0% | 0,6% | 0% | 0,6% | 0 |
2. stupeň | 23 | 39 | 7 | 1 | 2 | 0 |
| 31,9% | 54,2% | 9,7% | 0,0% | 2,8% | 0 |
3. Je atmosféra ve škole a ve třídách příjemná?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 72 | 114 | 10 | 1 | 33 | 4 |
| 30,8% | 48,7% | 4,3% | 0,4% | 14,1% | 1,7% |
1. stupeň | 62 | 76 | 5 | 0 | 17 | 2 |
| 38,3% | 46,9% | 3,1% | 0% | 10,5% | 1,2% |
2. stupeň | 10 | 38 | 5 | 1 | 16 | 2 |
| 13,9% | 52,8% | 6,9% | 1,4% | 22,2% | 2,8% |
4. Spolupracuje se Vám dobře s učiteli?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 160 | 65 | 2 | 1 | 2 | 6 |
| 68,4% | 27,8% | 0,9% | 0,4% | 0,9% | 2,6% |
1. stupeň | 128 | 30 | 1 | 0 | 0 | 3 |
| 79% | 18,5% | 0,6% | 0% | 0% | 2% |
2. stupeň | 32 | 35 | 1 | 1 | 0 | 3 |
| 44,4% | 48,6% | 1,4% | 1,4% | 0% | 4,2% |
5. Mají učitelé k žákům kladný vztah?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 122 | 79 | 4 | 0 | 23 | 6 |
| 52,1% | 33,8% | 1,7% | 0% | 9,8% | 2,6% |
1. stupeň | 97 | 47 | 1 | 0 | 13 | 4 |
| 59,9% | 29% | 0,6% | 0% | 8% | 2,5% |
2. stupeň | 25 | 32 | 3 | 0 | 10 | 2 |
| 34,7% | 44,4% | 4,2% | 0% | 13,9% | 2,8% |
6. Podporuje škola rozvoj osobnosti dětí v oblasti komunikace, mezilidských vztahů, schopnosti spolupráce, apod.?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 103 | 100 | 6 | 0 | 24 | 1 |
| 44% | 42,7% | 2,6% | 0% | 10,3% | 0,4% |
1. stupeň | 83 | 61 | 3 | 0 | 14 | 1 |
| 51,2% | 37,7% | 1,9% | 0% | 8,6% | 0,6% |
2. stupeň | 20 | 39 | 3 | 3 | 10 | 0 |
| 27,8% | 54,2% | 4,2% | 4,2% | 13,9% | 0 |
7. Pomáhá škola dětem, které pomoc potřebují? (zdravotní postižení a podobné potíže, specifické poruchy učení, selhávání ve výuce, apod. )
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 112 | 49 | 12 | 2 | 57 | 2 |
| 47,9% | 20,9% | 5,1% | 0,9% | 24,4% | 0,9% |
1. stupeň | 85 | 35 | 6 | 0 | 34 | 2 |
| 52,5% | 21,6% | 3,7% | 0% | 21,0% | 1,2% |
2. stupeň | 27 | 14 | 6 | 2 | 23 | 0 |
| 37,5% | 19,4% | 8,3% | 2,8% | 31,9% | 0% |
8. Hodnotíte služby školní družiny pozitivně?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 104 | 85 | 2 | 1 | 36 | 6 |
| 44,4% | 36,3% | 0,9% | 0,4% | 15,4% | 2,6% |
1. stupeň | 80 | 60 | 1 | 1 | 18 | 2 |
| 49,4% | 37% | 0,6% | 0,4% | 11,1% | 0,9% |
2. stupeň | 24 | 25 | 1 | 0 | 18 | 4 |
| 33,3% | 34,7% | 1,4% | 0% | 25% | 5,6% |
9. Jsou webové stránky školy kvalitní (zajímavé, dostatečně informativní, aktuální)?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 88 | 107 | 17 | 0 | 19 | 3 |
| 37,6% | 45,7% | 7,3% | 0% | 8,1% | 1,3% |
1. stupeň | 65 | 71 | 11 | 0 | 12 | 3 |
| 40,1% | 43,8% | 6,8% | 0% | 7,4% | 2% |
2. stupeň | 23 | 36 | 6 | 0 | 7 | 0 |
| 31,9% | 50,0% | 8,3% | 0% | 9,7% | 0% |
10. Doporučili byste naši školu dalším rodičům?
| rozhodně ano | spíše ano | spíše ne | rozhodně ne | nevím | bez odpovědi |
celkem | 132 | 84 | 8 | 0 | 9 | 1 |
| 56,4 | 35,9 | 3,4 | 0 | 3,8 | 0,4 |
1. stupeň | 97 | 56 | 3 | 0 | 6 | 0 |
| 59,9 | 34,6 | 1,9 | 0 | 3,7 | 0 |
2. stupeň | 35 | 28 | 5 | 0 | 3 | 1 |
| 48,6 | 38,9 | 6,9 | 0 | 4,2 | 1,4 |
11. Nároky učitelů a školy na Vaše dítě jsou:
| velmi přísné | přiměřené | málo náročné | bez odpovědi |
celkem | 5 | 207 | 17 | 5 |
| 2,1% | 88,5% | 7,3% | 2,1% |
1. stupeň | 2 | 147 | 8 | 5 |
| 1,2% | 90,7% | 4,9% | 3,1% |
2. stupeň | 3 | 60 | 9 | 0 |
| 4,2% | 83,3% | 12,5% | 0% |
Z volných vyjádření
Co na škole oceňujete? Co se Vám líbí?
- akce pro děti, projekty, barevnost školy
- vstřícnost p. učitelky k dětem a rodičům
- Konečně prošla rekonstrukcí, už si to zasloužila.
- Líbí se mi obnova školy.
- příležitost pro všechny+ nabídka volnočasových aktivit; "lidský" přístup pedagogů a spol.; Absolventy "Masarky" mrzí, že nemohou do této ZŠ přihlásit své děti,bydlí příliš daleko.
- vstřícný přístup všech pedagogů
- dítě, které se i na konci 2. třídy do školy stále těší
- Líbí se mi škola - prostředí, vybavení, dosti zájmových kroužků.
- Líbí se mi vše!
- spokojené dítě
- školní družina, vztah učitel - žák - rodiče.
- Aktuální informace dává paní učitelka na webové stránky třídy.
- Dcera se do školy těší.
- velká nabídka volnočasových aktivit ve škole či družině, společné projekty dětí, hezký vztah pedagogů k dětem
- velmi kladný přístup k dětem (uvedeno vícekrát)
- přítomnost osobních asistentů při vyučování
- možnosti rozvíjení i jiných schopností (např. pohybových a znalostních)
- modernizaci školy( venkovních prostor i vnitřního vybavení školy)
- Oceňuji přístup k dětem, které mají dyslexii.
- různé projekty, akce, zapojení vedení
- projektové dny, dalton, mimovýukové aktivity, celkový vzhled školy
- Líbí se mi vše bez výhrad. Děkuji.
- celkově dobrá prestiž školy; zapojení do různých projektů (Commenius…); snaha získávat dotace z ESF; "viditelnost" školy v tisku; proaktivita vedení školy; rozmanitost volnočasových kroužků; dobrá prezentace školy - např. Veletrh základních škol, atd.
- Hodně známek z každého předmětu- dítě vždy ví, kde udělalo chybu, nemá pocit, že dostalo špatnou známku za něco a neví za co.
- Jsme se vším spokojeni.
- individuální přístup
- aktivita a přítomnost ředitele; školní poradce a psycholog na problémy a šikanu;
- Přístup učitelů i vedení- u těch, se kterými jsem se doposud setkal, je velmi dobrý a vstřícný, normálně lidský.
- nápad s elektronickou žákovskou knížkou
- Škola přináší žákům kvalitní výuku, což se projevuje zejména na menším zatížení dětí mimo vyučování. Nemusí se doma již tolik připravovat. Hodnotím kladně výuku dvou cizích jazyků.
- školní družina, přístup učitelek ze školní družiny
- barevné třídy
- přístup ke zdravotně znevýhodněným žákům
- Neměnili bychom.
Měli bychom něco ve škole změnit? Máte náměty pro zlepšení práce školy?
- Vchod - těžko se do i ze školy dostává, když jde dítě dřív nebo později.
- málo zájmových kroužků
- školní hřiště
- zpřehlednit webovky, častěji aktualizovat
- skupinky pro děti s dyslexií - chybí. Nejen pro ČJ, ale i AJ.
- automaty na mléčné výrobky, svačiny.
- Bezbariérové přístupy pro integrované děti a stálé finanční zajištění pro asistenty integrovaných dětí. (Upozorňuji, že nejsem rodič integrovaného dítěte)
- nesourodé poskytnutí informací na webu, nástěnkách, lístečcích v sešitech dětí - informace o třídě jinde než web školy apod.; nástěnky ŠD a pod až za vchodem a šatnami (schované)
- zlepšit obědy v jídelně
- Upřednostnit kvalitu výuky nad kvantitou příkladů, méně někdy znamená více.
- větší nároky na děti na 1. stupni ze strany učitelů
- neustálé stížnosti dětí na kvalitu stravy a jídelny obecně
- Ani ne. Líbí se mě vaše práce. Jen více sportovních soutěží a více pohybu.
- více se věnovat dětem s SPU
- Na webových stránkách by měly být odkazy na webové stránky třídy!
- Uvítala bych možnost doučování. Ať už z řad učitelů, nebo alespoň doporučený kontakt.
- méně mimoškolních aktivit; více postihovat problémové chování
- výzdoba školy, více mužů -učitelů; více projektů, kde se něco tvoří
- Lépe naplánovat hodiny TV, pracovní a výtvarné výchovy (odpolední nepravidelné je hrůza)
- Písemné práce dávat dětem ukázat domů, aby rodiče věděli, kde děti chybují a kde mají nedostatky.
- Když má dítě psychologický posudek ohledně učení, není to zcela zohledňováno.
- O přestávkách, zejména na 1. stupni věnovat více ve třídách pozornost chování jednotlivých žáků a soužití celého kolektivu.
- Zlepšit výuku cizích jazyků; vybavení školy, šatny, hřiště, snížit počet dětí ve třídách!
- ŠD - větší pozor na bezpečnost dětí v areálu hřiště
- Stále se nemá do školy co učit. Mám dojem, že ve škole nic nedělá.