Na 1. stupni je v současné době 409 žáků v 18 třídách. Požádali jsme rodiče, aby odpověděli pouze jednou za rodinu za každé své dítě. Odpovědělo nám 380 rodičů za 380 žáků. Tedy 93 %.
Zajímalo nás, jestli vyhovuje množství zadávaných úkolů a hodin, při kterých žáci komunikují prostřednictvím internetu přímo s učitelem. Také jsme chtěli vědět, jak moc rodiče musí pracovat se svým dítětem a jak jsou spokojeni se spoluprací s třídním vyučujícím. Byli jsme rádi za jakékoli další připomínky rodičů. S výsledky ankety ve své třídě Vás seznámili podrobně třídní vyučující na třídních schůzkách event. hovorových hodinách. Tady Vám předkládáme vyhodnocení za celý 1. stupeň.
Z ankety vyplynula následující zjištění:
Úkolů by mohlo být více | 29 – 8% |
Úkolů je přiměřeně | 269 – 70%. |
Nad úkoly tráví dítě více času | 71 – 19%. |
Úkoly nelze zvládnout | 11 – 3%. |
Opatření: Učitelé budou zadávat žákům více dobrovolných úkolů. Rodiče a žáci, kteří nezvládají plnit úkoly, se mohou obrátit na vyučující, požádat o vysvětlení nebo o snížení množství úkolů.
Mohlo by jich být více | 126 – 33%. |
Množství je přiměřené | 241 – 64% |
Mohlo by jich být méně | 13 – 3%. |
Opatření: Původní pokyn pro učitele byl zajistit 3 hodiny Čj, 3 hodiny Ma, 2 hodiny Aj, 1 hodinu naukového předmětu – vlastivěda, přírodověda. Takže ve 4. a 5. ročnících 10 hodin. V nižších ročnících 8 – 9 hodin. Délka online hodiny byla doporučena 30 – 45 min. Podle věku dětí, tématu apod. Vyučujícím bylo doporučeno rozdělit si třídu na menší skupiny alespoň v některých hlavních předmětech. Nabídnout žákům konzultace (doučování) např. i s asistentkou pedagoga. Mnozí žáci ještě využívali konzultací se speciálními pedagogy. Na základě Vašich připomínek jsme se domluvili, že délka hodin bude 45 min. Jen zcela výjimečně je možné hodinu zkrátit. Ve dvou třídách, kde se vyučovalo méně online hodin, než byla dohoda, došlo k nápravě. Po návratu do školy (30. 11.) vyhodnotíme efektivitu online výuky v jednotlivých třídách.
Podle doporučení MŠMT by žáci neměli trávit u počítače více než 3 hodiny denně. Do tohoto času je třeba započítat i čas, který žáci plní vypracováváním zadaných úkolů např. zhlédnout výuková videa, či vyzkoušet si různé testy a kvízy na PC.
Většinou dítě pracuje zcela samostatně | 43 – 11%. |
S malou dopomocí a kontrolou | 188 – 50%. |
S velkou dopomocí | 64 – 17%. |
Pouze pod naším dohledem | 72 – 19%. |
Nechceme, aby dítě pracovalo samo | 13 – 3%. |
Tento údaj se velmi lišil podle konkrétní třídy a ročníku. Pochopitelně zejména podle věku. Máme radost z toho, že jsou naši žáci samostatní. Na druhou stranu také jako učitelé vnímáme, že ne všichni žáci, kteří pracují zcela samostatně, pracují také zodpovědně.
Rozhodně spokojeni | 289 – 76%. |
Spíše spokojeni | 80 – 21%. |
Spíše nespokojeni | 10 – 3%. |
Rozhodně nespokojeni | 1 – 0% |
I my Vám děkujeme za spolupráci. Uvědomujeme si, že to nemáte jednoduché.
Zabývali jsme se všemi připomínkami a podněty, které jsme od Vás obdrželi. O všech jsme přemýšleli, a pokud bylo možné a smysluplné je realizovat, udělali jsme to. Některé věci nemůžeme ovlivnit např. problémy s připojením – pomalý internet apod. Snažíme se zdokonalovat v online výuce tak, aby byla pro děti zajímavější. Už také dokážeme lépe odhadnout množství zadávaných úkolů. Věříme, že i v následujícím období (pokud to bude potřeba) opět zkvalitníme naši distanční výuku. Díky zkušenostem a i Vašim připomínkám. Děkujeme i za slova chvály a uznání. Vždy nás velmi potěší.
Mgr. Ivana Jelínková