ZÁKLADNÍ ŠKOLA MASAROVA, BRNO

Zájezd do Velké Británie

V termínu od 30. listopadu do 6. prosince 2015 jsme díky projektu Výzva 56 mohli vycestovat do Velké Británie. Zájezdu se zúčastnilo 20 žáků a 2 učitelé.

Vyjeli jsme v pondělí 30. listopadu v 10 hodin dopoledne. Jeli jsme přes České Budějovice a Prahu, kde jsme vyzvedli další účastníky, kteří s námi byli po celou dobu zájezdu. Kolem osmé hodiny ranní jsme přijeli do Calais. Tam jsme prošli pasovou kontrolou, vše proběhlo bez problémů a tak jsme mohli pokračovat trajektem až do Doveru. Odtud jsme jeli do Canterbury, kde jsme se si prohlédli katedrálu a malebný střed města. Poté jsme pokračovali do Hastings a tam jsme navštívili TheCrime Museum, prohlédli jsme si město a odebrali jsme se do rodin, které nás ubytovávali.

Ve středu dopoledne měli žáci výuku ve škole. Byli rozděleni do skupin podle výkonosti. Po vydatném obědě (výběr ze 4 jídel), jsme vyrazili autobusem na krásné bílé útesy SevenSisters a dále do Eastbrourne na prohlídku muzea „Howwelivedthen“. Po příjezdu jsme se všichni odebrali do rodin a pochutnali jsme si na večeři.

Ve čtvrtek dopoledne byla opět výuka a po skončení jsme jeli na výlet do Brightonu. Navštívili jsme SeaLife Centrum, prošli se kolem RoyalPavilionu a po staré čtvrti TheLanes. Po příjezdu byla opět večeře v rodině.

V pátek po výuce jsme jeli do HertmonceuxObservatory, což je původní observatoř z Greenwich.Mohli jsme si tam zkusit různé fyzikální zákonytýkající se šíření zvuku, světelných jevů, síly, akce a reakce apod. Po prohlídce jsme jeli zpět do Hastings, kde měli žáci osobní volno. Večer nás čekala poslední večeře v rodině.

V sobotu brzy ráno jsme vyrazili do Londýna. Čekala nás celodenní pěší prohlídka – WestminsterAbbey, HousesofParliament, Big Ben, Buckingham Palace, Trafalgar Square, TheBritish Museum, Piccadilly Circus, Oxford Street a Covent Garden. Ve večerních hodinách jsme vyrazili domů. Jeli jsme opět přes Dover, trajekt měl zpoždění, ale nakonec jsme se v pořádku nalodili a bez problémů dojeli do Calais a odtud přes Francii, Belgii a Německo zpět do Česka.

Zájezd byl výborně zorganizován a dobře naplánován. Žáci získali nové zkušenosti, mohli v praxi využít svých jazykových znalostí a věřím, že se i mnoho nového naučili.

Bc. Anna Čechová

Anglie 2015 (prezentace Powerpoint, 25 MB)

Co o zájezdu řekli naši žáci

"V Anglii jsme navštívili spoustu zajímavých míst i obchody. Školu jsme měli od 9 do 12.30. Moc jsme si to užili, byli tam s námi další dvě školy. Cesta byla dlouhá, ale dojeli jsme v pořádku."

Veronika Vávrová 6.A

"Líbilo se mi moře a pláž a celé Hastings. Líbilo se mi mluvit anglicky s Angličany. Ještě se mi líbil Big Ben a Londýnské kolo a nakupování."

Pavel Řehoř 7.A

"V Anglii to bylo super. Moc se nám tam líbilo. V rodině, ve které jsme byli ubytovaní to bylo krásné. Byli milí a hodní. Nejvíc se nám líbilo to cestování. Hlavně Londýn, kde jsme navštívili London Eye, kde jsme byli ve 4D kině na filmu o Londýně. Moc se nám tam líbilo a chtěli bychom jet ještě jednou."

Viktorie Polášková a Veronika Starzyková 7.A

"Tohle byl úžasný týden v Anglii. Anglie je strašně pěkná země. Mají tam krásné památky, všechny co jsme navštívili například SevenSisters, Brighton a tak. Stejně se mi nejvíc líbilo na SevenSisters. Bylo to tam krásné a taky hodně zábavné a my se hodně nasmáli. Ale Londýn je taky úžasný. Hrozně se mi tam líbilo London Eye. Na tenhle výlet, spíš velký zážitek, budu vzpomínat hodně dlouho."

Bára Svobodová 8.A

"Jsem ráda, že i přes nepříznivou situaci ve světě jsem se mohla zúčastnit jazykového pobytu v Anglii. Bydleli jsme ve velkém domě v Hastings a každý den jsme si ve škole zlepšovali své znalosti angličtiny. Odpoledne jsme navštěvovali různá místa. Např. Brighton, SeaLife Centrum, Observatoř a památky v Hastings. Nejvíce se mi líbila procházka po SevenSisters. Počasí nám přálo a celý poslední den jsme strávili prohlídkou Londýna. Moc se mi tam líbilo a klidně bych tam zůstala i déle."

Dominika Miková 8.B

"Líbila se mi výuka ve škole. Celkový program byl dobře naplánován. No, potom se mi samozřejmě líbilo nakupování a naše rodina byla velmi milá a štědrá. Kdyby byla možnost, zůstala bych déle."

Karolína Černošková 9.B

"V Anglii se mi moc líbilo! Bydleli jsme u starších, milých manželů. Nejvíc ze všeho se mi líbilo na SevenSisters a v Londýně. Na SevenSisters bylo nejkrásnější moře a skály, bylo to velice uklidňující a tím, že foukal vítr, tak i velmi vtipné. V Londýně se mi líbil Big Ben a London Eye a nejvíc, když jsme měli rozchod a mohli jsme se dívat na náměstí, kde měli různí chlápci vtipné představení. To bylo fakt super. Poslední den v Londýně byl celkem vyčerpávající, ale stál za to! Byl to nádhernej zájezd."

Natálie Hianiková 9.B

Valentýn
Společenský večer ZŠ Masarova - polonéza

Zřizovatel:

MČ Brno - Líšeň
www.brno-lisen.cz

Informační memorandum GDPR Prohlášení o přístupnosti Zákon č. 171/2023 Sb, o ochraně oznamovatelů